Напередодні у ЗМІ з’явилася інформація, що “Укрпошта” отримала першу партію повісток військовозобов’язаним для розсилки. Повідомлялося, що повістки були згенеровані без участі ТЦК, а відправити планували 6000 повідомлень. Однак у почтового оператора частково спростували цю інформацію.
У пресслужбі “Укрпошти” повідомили, що “інформація, зазначена в публікації, не відповідає дійсності”. У коментарі dev.ua очільник “Укрпошти” Ігор Смілянський уточнив, що тестові повістки дійсно були розіслані, але йдеться не про 6000, як повідомлялося раніше, а про близько 1000.
Тим не менш, треба визнати, що наразі процес мобілізації набирає нових обертів, а населення, не будучи в змозі слідкувати за законодавчими змінами, або не до кінця розуміючи їхнє виконання на практиці, більше обговорює абсурдні припущення, аніж реально знає про свої права та обов‘язки.
У тому числі викликають непоодинокі запити щодо роз‘яснення, яким же чином має вручатись повістка, чи може бути надіслана засобами поштового зв‘язку, і чи її ігнорування призведете є панацеєю того, щоб не вважатися «ухилянтом».
На прохання dev.ua адвокат Адвокатського бюро «Івана Хомича» Олена Воронкова роз’яснює, як має бути надіслана повістка поштою, як на неї реагувати та що буде, якщо не забрати документ з пошти вчасно.
Одразу маю відмітити, що розсилання повісток засобами поштового зв‘язку є одним з варіантів їх вручення, але не єдиним і не обов‘язковим. Рішення щодо того, чи розсилати повістки, чи вручати їх за місцем роботи або особисто приймається керівником відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки. Направляються повістки або за останнім відомим зареєстрованим місцем проживання особи, або, якщо особа оновила дані, то за адресою, зазначеною у застосунку «Резерв».
Такі повістки мають надсилатись рекомендованим листом, тобто таким, який вимагає підпису одержувача, повістка закинута у поштовий ящик вже не є актуальною. Якщо у територіального центру комплектування та соціальної підтримки є номер телефону одержувача і його зазначено при відправленні повістки, то особі, які адресована повістка має прийти sms-сповіщення або повідомлення у застосунок «viber» щодо того, що у відділенні поштового зв‘язку на неї очікує відправлення.
Якщо номер телефону при відправленні не було вказано, то тоді у поштову скриню адресата поштарем вкладається невеличкий папірець з повідомленням, що особу у поштовому відділені очікує відправлення. У такому повідомлені не зазначено відправника, тому дізнатись звідки лист надійшов ви не зможете поки не з‘явитесь до поштового відділення. Разом з тим, можу повідомити невеличку підказку, номер трекінгу відправлення починається з індексу і якщо ви з‘ясуєте індекс вашого територіального центру комплектування та соціальної підтримки, то з певною долею вірогідності зможете визначити чи не від нього вам прийшло відправлення.
Зі змінами в законодавстві щодо правил обліку та мобілізації як отримання повістки на пошті, так і її не отримання буде вважатись належним врученням особі такої повістки.
За неотримання повістки, або за її отримання та нез‘явлення у визначений час до територіального центру комплектування та соціальної підтримки загрожує притягнення особи до адміністративної відповідальності та накладення штрафу у розмірі 17 000 грн та внесення особи в облікові бази, як такої, що порушила правила військового обліку.
Зі свого боку можу сказати, що краще отримувати повістку, оскільки народне прислів’я «обізнаний означає озброєний» діє і у цьому випадку, у зв‘язку з тим, що не отримавши повістку особа не буде знати на коли її викликають, а отже не зможе до цієї події підготуватися, а наслідки будуть такі самі, як якби вона про це знала, тобто процесуально різниці немає, але при всьому цьому для самої особи це є невизначеністю.
Останнє редагування 20 вересня 2024, 13:47